Wanneer naar de Slaapoefentherapeut?

  • Slecht inslapen (+neiging te lang uit te slapen)
  • Slecht doorslapen (+ piekeren)
  • ‘s nachts te lang wakker liggen (+ piekeren)
  • ‘s morgens te vroeg wakker worden
  • ‘s morgens onvoldoende uitgerust voelen (tegen de dag opzien)

De oorzaken zijn vaak heel divers, waardoor het slapen onvoldoende van kwaliteit is en je onvoldoende uitgerust bent. Hieronder staan enkele mogelijke oorzaken waar de slaapoefentherapeut je mee kan helpen.

  • een vol hoofd/ piekeren
  • vaak plassen
  • overgangsklachten
  • angst/paniek
  • ademhalingsproblemen
  • pijn
  • gebruik slaapmedicatie
  • opgebrand zijn
  • overgewicht/snurken
  • concentratie problemen
  • slaapproblemen die ontstaan zijn na een operatie
  • bewegingsarmoede
  • disbalans in uw leven
  • onzekerheid
  • gedrags-leerproblemen
  • ploegendiensten
  • hyperalertheid
  • moeite met ontspannen
  • verstoring in bioritme
  • ...

Kijk voor uitgebreide informatie ook eens op https://www.slaapoefentherapie.nl/

Waarmee kan de oefentherapeut u helpen:

  • Inzichten die gezond slaapgedrag bevorderen.
  • Inzichten hoe uw klachten samenhangen met slaapproblemen
  • Hoge kwaliteit (adem- visualisatie- haptische en ontspannings-) oefenstof die op maat wordt gemaakt voor uw unieke verstoorde slaappatroon.
  • Cognitief gedragsmatige therapie (vlg J. Beck), gedachtentherapie die u weer positief of neutraal leert denken.
  • Gezonde copingstijl, dat wil zeggen: “u leert adequater en zeker ook rustiger omgaan met de gevolgen van uw slaapprobleem waardoor stress vermindert en u uit de vicieuze cirkel komt van slecht slapen”.
  • Uitleg over de architectuur van een gezonde slaap per leeftijdscategorie.